על הספה עם מעצב הפנים גל גרבר

"כל פרויקט עיצוב טוב מתחיל ונגמר בהבנה של אנשים, בצרכים שלהם, בדינמיקה שלהם עם העולם ועם אנשים אחרים. לפני כל פרויקט אני לומד את האדם שמולי ומנסה לזקק את החלומות שלו ואת הרצונות שלו ומה אני בתור מעצב ואדם בפני עצמו יכול לתרום לזה".

רב-בריח | 06/11/2020

המקום שבו הכל התחיל

ספר מה המקום או התקופה בהם צברת את הניסיון המשמעותי ביותר שלך כאדריכל?

בזמן עבודתי כשכיר בסטודיו של גד הלפרין, ניהלתי פרויקט של דיור מוגן של מגדלי הים התיכון- פרויקט גדול מימדים שכלל דירות מגורים, לובאים, אזורים ציבוריים שונים, קומת מסעדות, ספא וכו', באיכות בלתי מתפשרת. פרויקט שהיווה מבחינתי אתגר מאוד גדול גם בהתנהלות מול גופים קבלניים גדולים, טווח תחום ההתעסקות וכו' והכין אותי מאוד טוב לעבודתי כיום בתור עצמאי בעל סטודיו לעיצוב פנים.

 

צילום: גדעון לוין

 

המורכב ביותר

ספר על פרויקט בו נדרשת לחשוב באופן יצירתי במיוחד, על מציאת פתרונות לאילוצים ולמגבלות שהיו נתונים בשטח. זאת יכולה גם להיות בעיה מסוימת שמצאת לה פתרון יצירתי.

הפרויקט המורכב ביותר מבחינתי הוא עיצוב ותכנון הבית שלי הפרטי. הכי קשה זה לתכנן לעצמך את הבית! הבית היה מאוד חשוך עם מעט חלונות בקומת הכניסה (בעיקר במטבח) ודלת זכוכית לגינה קטנה, השאיפה הייתה ליצור מפתחים גדולים ככל האפשר, להכניס כמה שיותר אור טבעי וליצור מבט של כמעט 180 מעלות לגינה היפה, שהייתה מתוחזקת יפה על ידי הדייר הקודם. קומת הכניסה הייתה מחולקת לשני מפלסים, והם בוטלו, כך יצרנו קומה שלמה חלקה ורציפה ללא חלוקות והגדרות בנויות. חלוקת האזורים באה לידי ביטוי בסוגי הריצוף השונים, כך למשל המטבח רוצף בטרצו שנפגשו בפרקט פישבון מהסלון.

מלבד נושאים קונסטרוקטיביים שהיינו צריכים לשים עליהם דגש ולתת להם פתרונות יצירתיים, באים לידי ביטוי עוד כמה פתרונות יצירתיים בשימוש היום יומי שלנו בבית כגון: מראה מסתובבת ב180 מעלות שהותקנה בצד ארון חדר הרחצה, מכיוון שבאמצע הארון על הקיר היה חלון ולא רצינו לוותר על מיקום הארון על צלע הקיר הזאת.

 

עיצוב פנים: גל גרבר  צילום: גדעון לוין

 

מקורות השראה

מהם מקורות ההשראה שלך? מהיכן אתה שואב את החשיבה היצירתית? מה גורם לגלגלים שלך להתחיל לפעול?

אני שואב השראה מכל דבר , כמעצב בנשמה אני מסתכל על כל דבר בעין ביקורתית ויצירתית

ה"נורה " שלי נדלקת משיטוטים באינטרנט, מעבודה יצירתית בעולמות תוכן אחרים שלאו דווקא קשורים לעיצוב, מאנשים , סיפורים ואפילו סתם מבהייה בעולם שלנו, בטבע.

 

איך נוצר סיפור

כל פרויקט מתחיל ממפגש עם אנשים, משפחה, עם הסיפור שלהם. איך חודרים לשם? איך מתחילים לרקום את הסיפור של הבית?

כל פרויקט עיצוב טוב מתחיל ונגמר בהבנה של אנשים, בצרכים שלהם , בדינמיקה שלהם עם העולם ועם אנשים אחרים. לפני כל פרויקט אני לומד את האדם שמולי ומנסה לזקק את החלומות שלו, את הרצונות ומאווים שלו (דבר שממשיך כל הזמן להבנות גם במהלך הפרויקט). העיצוב או הקונספט העיצובי בפרויקט הוא התוצר של ההבנה של מי עומד מולי וגם מה אני בתור מעצב ואדם בפני עצמו יכול לתרום לזה..

 

עיצוב פנים: גל גרבר  צילום: גדעון לוין

 

עיצוב פנים: גל גרבר  צילום: גדעון לוין

 

עניין של סגנון

סגנון הוא דבר מתפתח. לא קמים יום אחד ואומרים – 'זה הסגנון שלי'. הסגנון נבנה ובמהלך השנים מדייקים אותו. ספר/י על התפתחות הסגנון האישי שלך. ניתן להתייחס כמובן, גם לאדריכלים או דמויות שהשפיעו עליך במהלך התקופות השונות.

אין לי סגנון מסוים, יש דברים שאני מתחבר אליהם יותר ויש שפחות, אבל משנה לשנה אני מחפש יותר את ההרמוניה, תמיד אני אבדוק את ההתאמה בין חלקי הפרויקט והיחס ביניהם.

 

על איזה צבע בשום אופן לא תוותר?

ספר על הצבע האהוב עליך.

ברור שלבן! זה הבסיס, עליו ניתן לבנות עולם ומלואו. לבן באור הוא בעצם צבע שמורכב מכל קשת הספקטרום, ויכול להיווצר על ידי ערבוב פרופורציונלי של 3 צבעי היסוד של האור: אדום, ירוק וכחול, אז ללבן יש אצלי תמיד מקום מיוחד והרבה כבוד

 

איזה משקל אתה מעניק לדלתות הפנים בעיצוב שלך?

בבית ממוצע מותקנות 8-10 דלתות פנים. האם דלתות הפנים אצלך הן רקע שנטמע בחלל או שהן הופכות להיות מרכז העניינים? ובעניין הזה, כיצד מייצרים בחירות הרמוניות שמצד אחד יהיו מעוצבות ואופנתיות ומצד שני לא ייצרו רעש עיצובי חזק מדי?

בגלל האמונה הכל כך חזקה שלי בהרמוניה וחיפוש מתמיד אחר הפרויקט השלם, דלתות הפנים בפרויקט הן גם חלק מהמשחק, ז"א: בפרויקט אחד הן יכולות להיות כרקע שנטמע ובפרויקט אחר לגמרי להיות מרכז העניינים.

 

מה מסמלת עבורך דלת הכניסה בפרויקט?

האם דלת הכניסה מרמזת בהכרח על הסגנון העיצובי שמאפיין את חללי הפנים? או שדווקא מאפשרת לספר סיפור אחר, מנותק ממה שקורה בפנים? והאם קיים דגם מנצח מבחינתך של דלת כניסה?

להבדיל מדלתות הפנים שמתכתבות עם החלל בו הן נמצאות, לדלת הכניסה יש שני עולמות להתמודד איתם : 1. עולם החוץ 2. חלל הפנים בו היא נמצאת . המחשבה כמעצב על דלת הכניסה והתאמתה לפרויקט צריכה להביא בחשבון את שני העולמות הללו.

 

עיצוב פנים: גל גרבר  צילום: גדעון לוין

 

איזו דלת כניסה של רב-בריח הייתה משלב אצלך בבית?

בתור אחד שלא אוהב יותר מידי רעש ויזואלי בדלתות כניסה לבית הייתי בוחר בדגם "הלנה" או דגם "יפן" שיש בו פיתוחים מינימליים ולא מאוד מורגשים.

 

צילום- גדעון לוין

סטודיו גל גרבר 

אתר: https://www.galgerber.com/